poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Problemy związane z reformowaniem nauczania matematyki
Nadrzędny dokument: Przedmioty
Poprzedni dokument: Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela

Problemy ewaluacji i oceny

CELE KSZTAŁCENIA
Przedmiot ma na celu: zapoznanie słuchaczy z różnymi formami kontroli i oceny; poznanie przez nich warunków sprzyjających ocenie obiektywnej; kształtowanie umiejętności wykorzystywania błędów uczniowskich, a także błędów własnych do doskonalenia procesu nauczania matematyki; kształtowanie umiejętności samooceny; kształtowanie umiejętności wdrażania uczniów do autokontroli.
TREŚCI NAUCZANIA

  1. Pojęcia: kontroli, oceny, ewaluacji, samokontroli i samooceny.
  2. Rodzaje kontroli: ciągła, dorazna, adresowa itp.
  3. Ewaluacja osiągnięć nauczyciela. Ewaluacja osiągnięć uczniów.
  4. Testy osiągnięć szkolnych. Sprawdziany, klasówki, kartkówki.
  5. Ocena jako wynik kontroli; ocena opisowa.
  6. Uczeń-nauczyciel. Problemy sprawdzania i kontroli wiadomości oraz ewaluacji rozwoju intelektualnego ucznia.
  7. Problemy autokontroli i samooceny ucznia i nauczyciela.
  8. Metodyka nauczania w sensie prakseologicznym - skuteczność w planowaniu, realizacji, organizowaniu i ocenie procesów dydaktycznych.
  9. Zasady i wyniki prac Centralnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych.
    Bieżące publikacje Centralnej i Okrągowych Komisji Egzaminacyjnych.
  1. B. Niemierko, Pomiar sprawdzający w dydaktyce, WSiP, Warszawa 1990.

poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Problemy związane z reformowaniem nauczania matematyki
Nadrzędny dokument: Przedmioty
Poprzedni dokument: Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006