poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE
Poprzedni dokument: Fizyka

Informatyka

CELE NAUCZANIA

Umożliwienie studentom zapoznania się z nowoczesnymi technikami i metodami nauczania przy pomocy technologii informacyjnych, w tym zwłaszcza Internetu.

ROK ITREŚCI NAUCZANIA

Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela matematyki, realizacja wybranych tematów metodą projektów, techniki kształcenia przy pomocy Internetu, internetowe zasoby edukacyjne, elementy grafiki komputerowej.

UWAGI O REALIZACJI

W tym przedmiocie bazuje się na wiedzy studentów z zakresu metodyki i dydaktyki nauczania matematyki, oraz na znajomości różnych programów komputerowych (ogólne programy użytkowe typu biurowego oraz dedykowane programy dla matematyków). W oparciu o tą wiedzę uzupełnioną o informacje dotyczące wykorzystania Internetu w uczeniu się i nauczaniu opracowują oni przykładowe pomoce dydaktyczne i materiały edukacyjne. Poznają także formy kształcenia ustawicznego przygotowujące ich do samodzielnego uzupełniania swojej wiedzy i kwalifikacji w trakcie pracy zawodowej.

LITERATURAARTYKUŁY

  1. A. Dyrek, L. Hadasz, Grafika komputerowa, Wydawnictwo ,,Edition 2000", Kraków 2000.
  2. A. Dyrek, L. Hadasz, Komputery i sieci, Wydawnictwo ,,Edition 2000", Kraków 2000.
  3. S. Juszczyk, Edukacja na odległość, Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002.
  4. M. Kopertowska, Corel Draw i Corel Photo-Paint, Zaawansowane możliwości programów, Mikom, Warszawa 2001.
  5. M. Kubiak, Wirtualna edukacja, Wyd. Mikom, Warszawa 2000.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE
Poprzedni dokument: Fizyka

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.06.2004