poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Dydaktyka informatyki I

Dydaktyka informatyki II

CELE NAUCZANIA

  1. Zapoznanie z programem nauczania informatyki w szkole średniej.
  2. Przygotowanie do właściwego doboru treści przy realizacji konkretnych tematów lekcji z informatyki.

SEMESTR 7TREŚCI NAUCZANIA
Tematy ćwiczeń

  1. Dyskusja nad realizacją programu nauczania dla przedmiotu informatyka w szkole średniej.
  2. Omówienie przykładowego autorskiego programu nauczania informatyki w klasie licealnej o profilu informatycznym.
  3. Szczegółowe omówienie wybranych lekcji.
  4. Przykładowe lekcje (np. matematyki) wspomagane programem dydaktycznym.
  5. Omówienie praktyk z informatyki realizowanych w szkole średniej.

UWAGA O REALIZACJI PROGRAMU

Zajęcia -- ćwiczenia -- prowadzone są w trybie laboratoryjno -- konwersatoryjnym z czynnym udziałem studentów, którzy prezentują wybrane lekcje i omawiają związane z tematem probelmy.

LITERATURA
  1. G. Koba, J. Bock, Informatyka, Podstawowe tematy, Poradnik metodyczny WS PWN, Warszawa - Wrocław, 1999.
  2. Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki, IV tom, Tytuł: Informatyka bez tajemnic, MIKOM, Warszawa 1996.
  3. M. M. Sysło, Elementy informatyki, Poradnik metodyczny dla nauczyciela, PWN, Warszawa 1997.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Dydaktyka informatyki I

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 15.01.2002