poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Pracownia informatyczna
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Zarządzanie sieciami

Programowanie wizualne

CELE NAUCZANIA

Celem tego przedmiotu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi technikami programowania takimi jak: programowanie obiektowe, wizualne wspomaganie tworzenia programowania, budowanie interfejsu użytkowanika, tworzenie oprogramowania działającego w sieciach komputerowych, programowanie wielowątkowe.

Przedmiot ten ma wykształcić umiejętności: analizowanie istniejącyh problemów w kontekście obiektowym, używanie nowoczesnych narzędzi programistycznych, tworzenie oprogramowania we wspólczesnych obiektowych językach programowania, takich jak C++, Java.

SEMESTR 7TREŚCI NAUCZANIA

  1. Podstawy programowania obiektowego: pojęcie obiektu, interfejs i implementacja obiektu, część prywatna i publiczna obiektu, relacje pomiędzy obiektami, komunikacja pomiędzy obiektami.
  2. Środowisko programistyczne Borland Builder: tworzenie projektów, komponenty wizualne, właściwości elementów wizualnych, budowanie interfejsu użytkownika.
  3. Obiekty w C++: klasy abstrakcyjne jako interfejsy, dziedziczenie, przykłady interfejsów i implementacji.
  4. Programowanie wizualne: komunikacja programu z elementami wizualnymi, tworzenie elementów interfejsu użytkownika z poziomem programu, biblioteka VCL.
  5. Obiektowe programowanie w Java'ie -- porównanie z C++: interfejs w Java'ie, dziedziczenie, podstawowe typy danych, tablice, przekazywanie parametrów do funkcji.
  6. Elementy graficzne w Java'ie: podstawowe komponenty biblioteki ,,Swing'', komunikacja z komponentami graficznymi, budowanie interfejsu użytkownika.
  7. Zagadnienia zaawansowane: JavaDoc -- dokumentowanie kodu w Java'ie, applety, wątki w Java'ie -- programowanie wielowątkowe, komunikacja sieciowa. Opcjonalnie:
  8. Graficzne środowisko programistyczne ,,Forte for Java'': tworzenie projektów, programowanie wizualne w Java'ie.

LITERATURA
  1. B. Bonne, Java dla programistów C i C++, WNT, Warszawa 1998.
  2. K. Reisdorph, C++ Builder 3, HELION 1998.
  3. B. Stroustup, Język C++, WNT, Warszawa 1994, 1995.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Pracownia informatyczna
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Zarządzanie sieciami

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 15.01.2002