Praktyka zawodowa pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej z zakresu matematyki

TREŚCI NAUCZANIA

Dokumentacja związana z nauczaniem i wychowaniem. Pisemne projektowanie rozwiązań merytoryczno-dydaktycznych (scenariuszy i konspektów) odpowiednio do poziomów podstawowego i rozszerzonego nauczania matematyki w szkole średniej. Strategie wspomagania uczenia się (w zależności od potrzeb edukacyjnych uczniów). Obserwowanie i analizowanie lekcji pod kątem merytoryczno-dydaktycznym oraz ocena efektów własnej pracy. Dokonywanie oceny osiągnięć uczniów klas, w których student odbywa praktykę. Umiejętność analizowania materiału dydaktycznego pod kątem wymagań maturalnych (poziomu podstawowego i rozszerzonego). Zastosowanie poznanej teorii dydaktycznej w praktyce szkolnej. Diagnozowanie możliwości matematycznych ucznia w liceum. Modyfikowane własnych działań dydaktycznych w zależności od osiąganych wyników Praktyczne przygotowanie do pracy w szkole ponadgimnazjalnej. Kompetencje związane z przygotowywaniem nauczyciela do lekcji matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, w tym:

Specyficzne umiejętności studenta związane z praktycznym prowadzeniem lekcji, a w szczególności z:
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 4.01.2008 (ostatnia modyfikacja: 6.03.2008)