poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Praktyka zawodowa
Nadrzędny dokument: PRAKTYKA Z MATEMATYKI
Poprzedni dokument: PRAKTYKA Z MATEMATYKI

Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna

CELE NAUCZANIA

Zastosowanie poznanej teorii metodycznej, w szczególności odnoszącej się do kształtowania pojęć matematycznych w nauczaniu w szkole podstawowej i gimnazjum. Praktyczne wykorzystanie poznanych metod nauczania elementów informatyki w szkole. Poznanie pracy wychowawcy oraz praktycznych aspektów pracy nauczyciela matematyki i nauczyciela informatyki. Tworzenie ,,wyprawki" do pracy w szkole (m.in. wzorcowe konspekty, analizy lekcji).

ROK IIITREŚCI NAUCZANIA

  1. Przygotowanie nauczyciela do lekcji, konspekty lekcji do konkretnych tematów. Prowadzenie lekcji.
  2. Hospitacje lekcji prowadzonych przez nauczyciela - opiekuna praktyki oraz lekcji przygotowanych przez studentów; analiza lekcji pod względem merytorycznym, dydaktycznym i organizacyjnym.
  3. Analiza lekcji, zawierająca uzasadnienie jej konstrukcji w teoriach dydaktycznych.
  4. Obserwacja indywidualna pracy jednego ucznia nad rozwiązaniem zadania matematycznego i sprawozdanie pisemne z analizą takiej obserwacji w trakcie praktyki matematycznej oraz analiza pracy uczniów z konkretnym zadaniem ze szczególnym uwzględnieniem znajomości obsługi komputera oraz zrozumienia wykonywanych poleceń w trakcie praktyki informatycznej.
  5. Kontrola i ocena, ewaluacja osiągnięć ucznia w praktyce szkolnej. Zaliczenie praktyki śródrocznej z oceną w skali obowiązującej w AP wystawia opiekun grupy studentów z ramienia Uczelni, w porozumieniu z nauczycielem ćwiczeniowym.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Praktyka zawodowa
Nadrzędny dokument: PRAKTYKA Z MATEMATYKI
Poprzedni dokument: PRAKTYKA Z MATEMATYKI

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006