poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRAKTYKI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPCJALNOŚCIOWE Z INFORMATYKI
Poprzedni dokument: Sieci komputerowe

Technologia informacyjna

CELE NAUCZANIA

Celem nauczania tego przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z różnego rodzaju środkami dydaktycznymi i programami komputerowymi, wyrobienie u nich sprawności i pewności w posługiwaniu się tymi środkami i programami, z drugiej pokazanie roli współczesnych środków dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się matematyki. W wyniku realizacji zaproponowanych treści student powinien:

ROK IIITREŚCI NAUCZANIA

  1. Zastosowanie kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, komputerów, Internetu w procesie kształcenia pojęć matematycznych oraz ich rola w przezwyciężaniu trudności występujących w tradycyjnym nauczaniu matematyki podczas kształtowania pojęć.
  2. Zastosowanie kalkulatorów graficznych, komputerów, magnetofonu, videoscenek Internetu w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Rola tych środków w przezwyciężaniu typowych trudności towarzyszących uczniowi w trakcie rozwiązywania zadań i problemów.
  3. Zastosowanie kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, Internetu w prowadzeniu rozumowań matematycznych.
  4. Rola komputera i kalkulatora w procesie kształtowania języka matematycznego.
  5. Rola komputera i kalkulatora w procesie czytania tekstu matematycznego.

UWAGI O REALIZACJI

Zajęcia prowadzone będą w postaci wykładu w sali wykładowej wyposażonej w jeden komputer z rzutnikiem oraz w formie warsztatów w pracowni dydaktycznej wyposażonej w zestawy różnorodnych kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, zestaw komputerów do pracy indywidualnej z możliwością korzystania z Internetu, komputer nauczycielski z możliwością demonstrowania obrazu na ekranie, na przykład za pomocą rzutnika. Studenci pracować będą w zespołach 2-3 osobowych przy specjalnych stanowiskach wyposażonych w komputer, kalkulatory i zestaw odpowiedniej literatury oraz materiałów specjalnie przygotowanych na zajęcia.

  1. D. Gaul, Elektroniczne sprawdziany z matematyki dla gimnazjum, Wydawnictwo "Dla szkoły", Bielsko-Biała, 1999.
  2. Dydaktyczne programy komputerowe i programy kalkulatorowe, Przewodniki do nauczania matematyki z elementami informatyki w gimnazjum oraz do nauczania matematyki z wykorzystaniem kalkulatorów graficznych i komputera, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 1999-2004.
  3. H. Kąkol (red.), Matematyka i komputery, SNM, Bielsko-Biała, 1999.
  4. H. Kąkol (red.),, Matematyka z elementami informatyki w gimnazjum, klasa 1, 2 i 3, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 2000-2003.
  5. H. Kąkol (red.), Matematyka w gimnazjum z kalkulatorem graficznym i komputerem, klasa 1, 2 i 3, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 2002-2004.
  6. Matematyka (czasopismo dla nauczycieli). Matematyka i Komputery (czasopismo dla nauczycieli). Nauczyciele i Matematyka (czasopismo dla nauczycieli).
  7. W. Pająk, Analiza problemów otwartych wspomaganych Cabri, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 1999.
======================================================================
poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRAKTYKI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPCJALNOŚCIOWE Z INFORMATYKI
Poprzedni dokument: Sieci komputerowe
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006