poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Z MATEMATYKI
Poprzedni dokument: Seminarium dyplomowe

Technologia informacyjna

CELE NAUCZANIA

Celem nauczania tego przedmiotu jest z jednej strony pokazanie roli współczesnych środków dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się matematyki, z drugiej zapoznanie studentów z różnego rodzaju środkami dydaktycznymi i programami komputerowymi i wreszcie pogłębienie u studentów sprawności i pewności w posługiwaniu się tymi środkami i programami.

W wyniku realizacji zaproponowanych treści student powinien:

--
posiąść umiejętność posługiwania się nowoczesnymi środkami dydaktycznymi w zakresie potrzebnym do ich wykorzystania w nauczaniu matematyki,
--
wiedzieć, w którym miejscu i w jaki sposób może być użyty określony środek dydaktyczny.

SEMESTR 6TREŚCI NAUCZANIA

  1. Zastosowanie kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, komputerów w procesie kształcenia pojęć matematycznych oraz ich rola w przezwyciężaniu trudności występujących w tradycyjnym nauczaniu matematyki podczas kształtowania pojęć.
  2. Zastosowanie kalkulatorów graficznych, komputerów, magnetofonu, videoscenek w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Rola tych środków w przezwyciężaniu typowych trudności towarzyszących uczniowi w trakcie rozwiązywania zadań i problemów.
  3. Zastosowanie kalkulatorów, kalkulatorów graficznych w prowadzeniu rozumowań matematycznych.
  4. Rola komputera w procesie kształtowania języka matematycznego.
  5. Rola komputera i kalkulatora w procesie czytania tekstu matematycznego.
  6. Wykorzystanie platformy e-learningowej do nauczania matematyki na przykładzie platformy Moodle.

UWAGI O REALIZACJI

Zajęcia prowadzone będą w postaci wykładu w sali wykładowej wyposażonej w jeden komputer z rzutnikiem oraz w formie warsztatów w pracowni dydaktycznej wyposażonej w zestawy różnorodnych kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, zestaw komputerów do pracy indywidualnej z możliwością korzystania z Internetu, komputer nauczycielski z możliwością demonstrowania obrazu na ekranie, np. za pomocą rzutnika.

Studenci pracować będą w zespołach 2-3 osobowych przy specjalnych stanowiskach wyposażonych w komputer, kalkulatory i zestaw odpowiedniej literatury oraz materiałów specjalnie przygotowanych na zajęcia.

LITERATURA
  1. D. Gaul, Elektroniczne sprawdziany z matematyki dla gimnazjum, Wydawnictwo ,,Dla szkoły'', Bielsko-Biała 1999.
  2. (red. H. Kąkol), Matematyka i komputery, SNM, Bielsko-Biała 1999.
  3. (red. H. Kąkol), Matematyka z elementami informatyki dla gimnazjum, Zeszyt 1, Wydawnictwo ,,Dla szkoły'', Bielsko-Biała.
  4. (red. H. Kąkol), Matematyka z elementami informatyki dla gimnazjum, Zeszyt 2, Wydawnictwo ,,Dla szkoły'', Bielsko-Biała.
  5. W. Pająk, Analiza problemów otwartych wspomaganych Cabri, Wydawnictwo ,,Dla szkoły'',
    Bielsko-Biała 1999.
  6. Dydaktyczne programy komputerowe i dla kalkulatorów graficznych.
  7. Matematyka, Czasopismo dla nauczycieli, WSiP, Wrocław.
  8. Matematyka i Komputery, czasopismo Grupy Roboczej SNM, Wilkowice.
  9. Nauczyciele i Matematyka [NiM], Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, Bielsko-Biała.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Z MATEMATYKI
Poprzedni dokument: Seminarium dyplomowe

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006