poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z matematyki i informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO
Poprzedni dokument: Pracownia dydaktyki matematyki

Dydaktyka informatyki

CELE NAUCZANIA

Zapoznanie z programem nauczania informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum. Przygotowanie do właściwego doboru treści przy realizacji konkretnych tematów lekcji z informatyki. Omówienie praktyk z informatyki realizowanych w szkole podstawowej lub gimnazjum. Poznanie zasad programowania w języku LOGO.

ROK IITREŚCI NAUCZANIA

Tematy wykładów

Tematy ćwiczeń

UWAGI OREALIZACJI

Zajęcia - ćwiczenia - prowadzone są w trybie laboratoryjno-konwersatoryjnym z czynnym udziałem studentów, którzy prezentują wybrane lekcje i omawiają związane z tematami problemy. Studenci opracowują także algorytmy w LOGO (znajomość j. LOGO potrzebna do nauczania programowania w szkole podstawowej i gimnazjum).

  1. Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki. T. 4. Informatyka bez tajemnic, MIKOM, Warszawa 1996.
  2. S. Papert, Burze mózgów, PWN, Warszawa 1996.
  3. E. Gubiel, G. Hardt-Olejniczak, E. Kołczyk, H. Krupicka, M. M. Sysło, Informatyka. Poradnik dla nauczycieli. Klasy 4/6, WSiP, Warszawa 1999.
  4. G. Koba, J. Bock,, Informatyka. Podstawowe tematy. Poradnik metodyczny, WS PWN, Warszawa-Wrocław 1999.
  5. Zestaw aktualnych podręczników i programów do nauki przedmiotu Informatyka, w szkole podstawowej i gimnazjum.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z matematyki i informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO
Poprzedni dokument: Pracownia dydaktyki matematyki

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.10.2005