poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Systemy baz danych
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)

Programowanie wizualne

CELE NAUCZANIA

Celem tego przedmiotu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi technikami programowania takimi jak: programowanie obiektowe, wizualne wspomaganie tworzenia programowania, budowanie interfejsu użytkownika, tworzenie oprogramowania działającego w sieciach komputerowych, programowanie wielowątkowe.

Przedmiot ten ma wykształcić umiejętności: analizowanie istniejących problemów w kontekście obiektowym, używanie nowoczesnych narzędzi programistycznych, tworzenie oprogramowania we współczesnych obiektowych językach programowania, takich jak C++, Java.

ROK IITREŚCI NAUCZANIA

  1. Wstęp: technologia szybkiego tworzenia aplikacji (RAD), przegląd istniejących środowisk (Delphi, Builder C++, Visual C++).
  2. Podstawy programowania obiektowego: pojęcie obiektu, właściwości obiektów i obsługa zdarzeń, dziedziczenie, komunikacja pomiędzy obiektami i aplikacjami.
  3. Środowisko programistyczne Borland Delphi (lub Builder): podstawowe obiekty VCL (właściwości i zdarzenia), tworzenie interfejsu użytkownika, elementy grafiki komputerowej (opcjonalnie OpenGL), proste animacje, aplikacje wielowątkowe.
  4. Programowanie wizualne w sieci Internet: podstawy języka Java.

LITERATURA
  1. B. Bonne, Java dla programistów C i C++, WNT, Warszawa 1998.
  2. K. Reisdorph, C++ Builder 3, HELION 1998.
  3. B. Stroustup, Język C++, WNT, Warszawa 1994, 1995.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Systemy baz danych
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.10.2005