poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Lektorat języka angielskiego dla zaawansowanych
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
Poprzedni dokument: Kultura języka

Lektorat języka angielskiego dla średnio zaawansowanych

CELE NAUCZANIA

Sprawdzenie poziomu nabytych wiadomości i umiejętności w szkole średniej, wyrównanie poziomu między studentami, poszerzenie zakresu słownictwa oraz ewentualnie stosowania struktur gramatycznych; pisanie krótszych wypracowań.

SEMESTRY 3 I 4TREŚCI NAUCZANIA

Fonetyka.
Sprawdzenie umiejętności posługiwania się transkrypcją fonetyczną (ewentualnie nauczenie jej użycia), sprawdzenie wymowy poszczególnych dźwięków (a także nazw poszczególnych liter alfabetu), wymowa końcówek -ing, -(e)s, -(e)d, -(e)r, -(e)st; wzory intonacyjne.
Reguły ortograficzne.
Nieme ,,e" przed -ing, podwajanie końcowych spółgłosek, wymiana ,,y" na ,,i" przed końcówkami (ewent. rzeczowniki zakończone na -f(e).
Gramatyka.
Sprawdzenie umiejętności budowy i stosowania czasów (Simple Present, Pres. Cont., S.Past, Past Cont., Pres. Perfect, Past Perf. S.Future - w stronie czynnej i biernej).
Tematyka / Słownictwo.
Użycie wyrażeń występujących w codziennych sytuacjach życiowych, odczytywanie cyfr (daty, ułamki, liczby dziesiętne, procenty, pieniądze, numery telefonów itp.), wykresów (przy tej okazji powtórka liczebników głównych, porządkowych i mnożnych), wydawanie opinii, wyrażanie próśb, poleceń, zaproszeń itp.

CELE NAUCZANIA

Poszerzenie zakresu komunikacji w języku angielskim, a tym samym zakresu słownictwa i użycia struktur gramatycznych; pisanie dłuższych wypracowań; przygotowanie do korzystania z literatury fachowej przy pomocy słownika.

SEMESTRY 5 I 6TREŚCI NAUCZANIA

Fonetyka.
Formy mocne i słabe czasowników posiłkowych i przyimków; homofony.
Słowotwórstwo.
Użycie przedrostków i przyrostków przy tworzeniu wyrazów pochodnych (przymiotniki, rzeczowniki, czasowniki).
Gramatyka.
Czasowniki wyrażające stany oraz działanie-konsekwencje tego; różne formy (sposoby) wyrażania przyszłości (Pres. Cont., be goiong to, will - różnice); czasowniki modalne: shall, will, must: have to, can, could, be able to, can't / couldn't, be allowed to, should; komplementacja (użycie bezokolicznika lub rzeczownika odczasownikowego, składnia z dopełnieniem i bezokolicznikiem); przesunięcie negacji ze zdania dopełnieniowego do zdania głównego (transfered negation); przymiotniki podstawowe i mocne; określenia czasowników (przysłówki czasu, miejsca częstotliwości, sposobu, stopnia); kontrast w użyciu różnych czasów dokonanych; ,,like" jako czasownik i przyimek - występowanie w różnych zwrotach.
Tematyka.
Interpretacja symboli (m.in. znaków graficznych: polecenia, zakazy, ostrzeżenia) występujących w różnych sytuacjach i miejscach; wyrażenia dotyczące sztuki i literatury, sportu, muzyki; życie sławnych ludzi; wakacje za granicą, odpoczynek; stereotypy kulturowe i społeczne (obyczajowe), posiłki; nawyki; wzloty i upadki; pobyt w hotelu; wykonywanie rożnych zawodów (sposób przygotowania się do zawodu, perspektywy); opis osób (wygląd zewnętrzny, charakter, upodobania); wypełnianie formularzy, pisanie podań, listów, nadawanie faksów itp.; nazwy odnoszące się do różnych narodowości.

LITERATURA

Literatura podstawowa:

    New Headway Intermediate - Student's Book.

Literatura uzupełniająca:

    Headway Intermediate - Workbook.

Literatura dodatkowa:

    [] Słownik angielsko-angielski lub angielsko-polski, ,,Practical English Grammar" (Thomson and Martinet) -Exercises.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Lektorat języka angielskiego dla zaawansowanych
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
Poprzedni dokument: Kultura języka

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.06.2004