poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY OGÓLNE
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PSYCHO-PEDAGOGICZNE I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA
Poprzedni dokument: Pedagogika

Psychologia

CELE NAUCZANIA

Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami psychologii ogólnej, rozwojowej, wychowawczej, społecznej i klinicznej, a także ze sposobami zastosowania psychologii w przyszłej pracy zawodowej i kontaktach z ludźmi. Kurs podzielony jest na dwa etapy.

SEMESTR 3TREŚCI NAUCZANIA

Przedmiot psychologii, główne kierunki badawcze, metody badań psychologicznych; biologiczne podstawy zachowania człowieka -- budowa i funkcjonowanie układu nerwowego, rola układu endokrynnego, budowa i funkcja systemów sensorycznych; procesy odbioru i przetwarzania informacji: percepcja, pamięć, uczenie się, myślenie (rozwiązywanie problemów), uwaga; motywacja i emocje: typy motywów i emocji, wpływów i emocji na funkcjonowanie człowieka; różnice indywidualne: osobowość, inteligencja, typy umysłu, style poznawcze, temperament; rozwój psychiczny człowieka.

SEMESTR 9TREŚCI NAUCZANIA

Zastosowanie psychologii w procesie edukacyjnym: preferencje uczniów w kolejnych fazach rozwojowych, wspieranie rozwoju ucznia, elementy psychodydaktyki matematyki, rozwijanie kompetenji i zainteresowań matematycznych, socjalizacja
człowieka, grupy młodzieżowe, negatywne grupy wsparcia, role i pozycje społeczne w zespole uczniów; sytuacje nietypowe w procesie edukacji: funkcjonowanie ucznia o obniżonych możliwościach intelektualnych, funkcjonowanie ucznia wybitnie uzdolnionego; psychologia i życie: funkcjonowanie społeczne i zawodowe człowieka.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY OGÓLNE
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PSYCHO-PEDAGOGICZNE I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA
Poprzedni dokument: Pedagogika

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 15.06.2003