poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Pedagogika
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PSYCHO-PEDAGOGICZNE I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA
Poprzedni dokument: Techniczne środki w nauczaniu matematyki

Seminarium z rozwiązywania zadań matematycznych

SEMESTR 5CELE NAUCZANIA

Pogłębienie metodyki rozwiązywania zadań matematycznych, twórcze rozwiązywanie problemów, analizy porównawcze zbiorów zadań, materiałów dydaktycznych i zestawów egzaminacyjnych dla szkoły podstawowej i gimnazjum.

TREŚCI NAUCZANIA

  1. Dyskusja nad koncepcją zreformowanych egzaminów z matematyki do gimnazjum.
  2. Przykłady zastosowania schematu rozwiązywania zadań matematycznych w różnych działach matematyki szkolnej.
  3. Analiza zadań z podręczników szkolnych według różnych typologii.
  4. Konkurs zadaniowy dla studentów.
  5. Poszukiwanie przez studentów ciekawych zadań w literaturze matematycznej.
  6. Gry i zabawy w procesie nauczania matematyki (tangramy, origami, krzyżówki itp.)

SEMESTR 8CELE NAUCZANIA

Zastosowanie teorii rozwiązywania zadań matematycznych do różnych typów zadań. Strategie i heurystyki rozwiązywania zadań i problemów matematycznych. Problemy otwarte i przedłużanie zadań. Egzaminy maturalne z matematyki.

TREŚCI NAUCZANIA

  1. Dyskusja nad koncepcją zreformowanych maturalnych egzaminów z matematyki.
  2. Zastosowanie nowoczesnych środków dydaktycznych (kalkulator graficzny, komputer) w procesie rozwiązywania zadań matematycznych.
  3. Konkurs zadaniowy dla studentów.
  4. Poszukiwanie przez studentów ciekawych zadań w literaturze matematycznej.
  5. Rozwiązywanie zadań matematycznych konkursowych i olimpijskich.
  6. Przykłady zadań do pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Pedagogika
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PSYCHO-PEDAGOGICZNE I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA
Poprzedni dokument: Techniczne środki w nauczaniu matematyki

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 15.01.2002