Publikacje Profesora Stefana Turnaua
(w pracach współautorskich miejsce S. Turnaua oznaczono --)

Książki

  1. Logiczny wstęp do matematyki. Kraków, WN WSP, 1974, 207 s. Wyd. 2. 1984, 207 s.
  2. Rola podręcznika szkolnego w kształceniu pojęć i rozumowań matematycznych na poziomie pierwszej klasy ponadpoczątkowej. Kraków, WN WSP, 1978, 156 s. (Prace Monograficzne WSP w Krakowie, t. 30).
  3. Matematyka 4. Aut: --, Ciosek Marianna, Legutko Marek. WSiP, Warszawa 1979, 136 s. Wyd. 2. 1980, 137 s.
  4. Matematyka 4 zeszyt ćwiczeń. Aut.: --, Ciosek Marianna, Legutko Marek. WSiP, Warszawa 1979, 43 s. Wyd. 2. 1979, 43 s.
  5. Matematyka kl. 4: poradnik dla nauczyciela. WSiP, Warszawa 1980, 156 s.
  6. Raport z badań na temat: Nauczanie matematyki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej: funkcjonowanie i kierunki rozwoju systemu oświaty i wychowania w Polsce, II E, działalność szkół. Aut.: --, Demby Agnieszka, Tryba Katarzyna. Kraków, WN WSP, 1990, 62 s.
  7. Wykłady o nauczaniu matematyki. Warszawa, PWN, 1990, 244 s.
  8. Matematyka 1: podręcznik do liceum ogólnokształcącego i liceum zawodowego. Aut.: --, Legutko Maria, Legutko Marek. WSiP, Warszawa, 1991, 351 s. Wyd. 2, 1993, 351 s.
  9. CABRI i czworokąty. Wrocław, ,,Vulcan", 1994, 23 s.
  10. Matematyka dla Ciebie, program nauczania matematyki w klasach IV-VI. Aut.: Ciosek M., Legutko M., --, Urbańska E. Warszawa, Prószyński i S-ka, 1999, 32 s.


  11. Prace redakcyjne

  12. Programy nauczania matematyki w świecie. Kraków, WN WSP, 1969, 107 s.
  13. Liczby. Funkcje. Granice: materiały do studiowania dydaktyki matematyki. Zeszyt. 2. Kraków, WN WSP, 1972, 178 s.
  14. Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej. Warszawa, WSiP 1977, 304 s.
  15. Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Krakowie. Zeszyt 108 Prace z Dydaktyki Matematyki nr 3. Kraków, WN WSP, 1986, 93 s.
  16. Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5: Dydaktyka Matematyki /redaktor naczelny/ Kraków, PTM, 1992-2001, tomy 13-22.


  17. Artykuły

  18. Film nowym językiem w nauczaniu matematyki. Matematyka 1960 nr 2 s. 78-86.
  19. O pewnym zastosowaniu równań liniowych z dwiema niewiadomymi. Matematyka 1960 nr 6 s. 338-344.
  20. Matematyka w ornamentach. (Sprawozdanie z eksperymentu dydaktycznego). Matematyka 1961 nr l s. 45-53.
  21. Przyczynek do badań nad rozumieniem przez uczniów podstawowych pojęć geometrycznych. Aut.: Krygowska Zofia, --. Rocz. Nauk.-Dydakt. WSP Krak. Mat. 1961 z. 14 s. 175-204.
  22. Cztery przykłady problemowego ujęcia lekcji matematyki. Matematyka 1962 nr 5 s. 276-284.
  23. Matematyka bez słów? Matematyka 1962 nr 1 s. 15-26.
  24. Uwagi o egzaminie wstępnym z matematyki do liceum ogólnokształcącego. Matematyka 1962 nr l s. 47-48.
  25. Czy o takie wyniki chodzi? [Doświadczenia z egzaminów wstępnych do liceum z matematyki]. Matematyka 1963 nr 3 s. 109-112.
  26. Co to jest nauczanie programowane? Matematyka 1964 nr l s. 16-23.
  27. Konferencja wykładowców metodyki nauczania matematyki. Ruch Pedag. 1964 nr 6 s. 76-79.
  28. Elementy logiki matematycznej w nauczaniu szkolnym. Matematyka 1965 nr 3 s. 133-117; cz. 2: nr 4 s. 167-178; cz. 3: nr 5 s. 213-221.
  29. Problem pomocy naukowych do nauczania matematyki w zajęciach ze studentami: (wprowadzenie do dyskusji) Pr. z Dyd. Szk. Wyż. 1965 z. 1 s. 145-162.
  30. Schematy graficzne elementarnych równań i nierówności. Matematyka 1965 nr 2 s. 70-72.
  31. Jeszcze o wykresach Venna. Matematyka 1966 nr 2 s. 74-75.
  32. Jak opracowuję definicję nauczając geometrii w klasie I licealnej. Matematyka 1968 nr 1/2 s. 21-27.
  33. Kilka uwag dydaktycznych o pojęciu zbioru ograniczonego. Matematyka 1968 nr 3 s. 138-139.
  34. Pierwsza lekcja stereometrii oparta na nowym ujęciu planimetrii. Aut.: Treliński Gustaw, --. Matematyka 1968 nr 4 s. 174-182.
  35. Uwagi o nauczaniu matematyki w szkole podstawowej. Matematyka 1968 z. spec. s. 109-118.
  36. Rodzaje izometrii. Matematyka 1969 nr 4/6 s. 167-180.
  37. Zbiory i relacje. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki (red. B. Nowecki). WN WSP Kraków 1969 s. 29-43. Toż.: W: Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w klasie I i II szkoły średniej; wykłady telewizyjne. Praca zbiorowa pod redakcją B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1971 s. 21-30.
  38. Odwzorowanie zbioru. Odległość w zbiorze. W: Wykłady telewizyjne (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 55-67; Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk. śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1971 s. 39-47.
  39. Wprowadzenie w geometrię płaszczyzny. W: Wykłady telewizyjne (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 69- 78; Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk. śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1971 s. 48-53.
  40. Symetrie odcinka i kąta i ich zastosowanie. W: Wykłady telewizyjne (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 163-174; Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk. śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1971 s. 114-121.
  41. Rodzaje izometrii cz. 1, cz. 2. W: Wykłady telewizyjne (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 205-226. Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk. śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1971 s. 143-158.
  42. Liniowa algebra wektorów. cz1. W: Wykłady telewizyjne (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 303-310; Toż.: Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk. śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1971 s. 211-216.
  43. Elementy logiki w szkole średniej. cz. 2. W: Wykłady telewizyjne (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 319-328; Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk. śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1971 s. 223-230.
  44. Dwuwymiarowe wykresy dowodów i ich znaczenie dydaktyczne. Stud. Log. t. 26: 1970 s. 123-129.
  45. Rozwiązywanie zadań typu logicznego przy pomocy grafów. Matematyka 1970 nr 3 s. 177-180.
  46. Uwagi o nauczaniu geometrii analitycznej w klasie trzeciej liceum i technikum. Matematyka 1970 nr 3 s. 155-168.
  47. Nauka o liczbie. I. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych (red. B. Nowecki), Kraków WN WSP, 1971 s. 24-34. Toż.: W: Materiały pomocnicze do nauczania matematyki w szkole podstawowej, wykłady telewizyjne. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1973. Wydanie 2: Mat. pom. do naucz. mat. w szkole podst. WSiP Warszawa 1978.
  48. Rozwiązywanie zadań z logiki. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), Kraków WN WSP, 1971 s. 59-67. Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974 s. 50-57.
  49. Zastosowanie algebry wektorów do zagadnień miarowych. Aut.: --, Jasieńska Maria. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki. Cz. II (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1971 s. 77-88. Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974 s. 66-75.
  50. Miara Jordana i pole w ujęciu elementarnym. cz II. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1971 s. 108-116. Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974 s. 91-97.
  51. Wprowadzenie w geometrię analityczną. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1971 s. 157-164. Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974 s. 129-135.
  52. Pochodna funkcji. I. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1971 s. 194-200. Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk. śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1974, s. 160-165.
  53. Rozwiązywanie zadań geometrycznych metodą współrzędnych. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1971 s. 228-236. Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974 s. 188-194.
  54. Ciągłość, granica i pochodna funkcji nietradycyjnie. Matematyka 1971 nr 2 s. 69-75.
  55. Continuite et limite a partir des transformations geometriques. Bulletin L'APMEP 1971 vol. 278.
  56. X [Dziesiąty] Zjazd Matematyków Polskich poświęcony matematyce stosowanej. (Katowice, czerwiec 1970). Matematyka 1971 nr l s. 62-63.
  57. Elementy logiki w nauczaniu matematyki. W: Wybrane zagadnienia z metodyki matematyki (red. W. Janowski). Warszawa 1971 s. 81-133.
  58. New mathematics in school practice. W: Lectures on modemization of school matemathics and of teachers' training, Teacher's Training College, Szeged l971 s. 107-116.
  59. Nowe czasopismo poświęcone dydaktyce matematyki. [,,Educational Studies in Mathematics"]. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 13: 1971 s. 91-96.
  60. Pierwszy międzynarodowy kongres nauczania matematyki w Lyonie. Matematyka 1971 nr l s. 60-61: Cz. 2. Aut.: Sznajder Maria, --: nr 2 s. 114-117; Cz. 3: nr 3 s. 175-177. Cz. 4: nr 6 s. 369-373.
  61. Le probleme de la demonstration dans 1'enseignement moderne de la mathematique. W: Chantiers de pedagogie mathematique 1971 vol. 15.
  62. De l'etude d'ornement vers 1'algebre et la geometrie. W: La mathematique et ses applications. Paris - Lyon 1972.
  63. Zbiory i elementy logiki cz. I i cz. II. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych, cz. II (red. B. Nowecki). Kraków, WN WSP 1972 s. 5-26; Toż.: W: Materiały pomocnicze do nauczania matematyki w szkole podstawowej. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS Warszawa 1973 s. 5-18. Wyd. 2, Mat. pom. do naucz. matem. w szk. podst. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego WSiP Warszawa 1978.
  64. Algebra zbiorów cz. I i cz. II. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych, cz. II (red. B. Nowecki). Kraków, WN WSP, 1972 s. 27-49; Toż.: W: Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1973 s. 19-33; Toż.: W: Wyd. 2, Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1978
  65. XXIII [Dwudzieste trzecie] Międzynarodowe Spotkanie Dydaktyków Matematyki. Matematyka 1972 nr l s. 64.
  66. Graphe de demonstration et son role dans l'enseignement de matematique. Bulletin L'APMEP 1972 vol. 383.
  67. Kilka problemów, które uczą myśleć geometrycznie. Matematyka 1972 nr 2 s. 124-128.
  68. Liczby wymierne jako operatory. Matematyka 1972 nr 4 s. 213-225.
  69. Matematyka w grach i zabawach. (Sprawozdanie z sympozjum na temat nauczania matematyki, Budapeszt kwiecień 1972). Matematyka 1972 nr 5 s. 315-317.
  70. Międzynarodowa konferencja poświęcona nauczaniu geometrii, Carbondale, marzec 1970. Matematyka 1972 nr 3 s. 182-183.
  71. Problem dowodzenia w nowoczesnym nauczaniu matematyki. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 15: 1972 s. 91-96.
  72. Międzynarodowe spotkanie dydaktyków matematyki w Krakowie. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2 Wiad. Mat. t. 15: 1972 s. 97-100.
  73. O nowym wydaniu eksperymentalnego podręcznika geometrii dla klasy VI. Matematyka 1972 nr 3 s. 184-189.
  74. Drzewa w nauczaniu elementów algebry. Matematyka 1972 nr 5 s. 283-287
  75. Reforma początkowego nauczania matematyki w niektórych krajach. Nowa Szkoła 1972 nr 6 s. 41-47.
  76. Wprowadzenie w dydaktykę geometrii przestrzeni trójwymiarowej. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół średnich, cz. III. (red. B. Nowecki). WN WSP Kraków 1973 s. 41-46. Toż.: W: Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole średniej. Wykłady telewizyjne, część III. Praca zbiorowa pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1975 s. 34-38.
  77. Wiadomości wstępne z geometrii przestrzeni trójwymiarowej. Wariant II. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół średnich, cz. III. (red. B. Nowecki). WN WSP Kraków 1973 s. 67-74. Toż.: W: Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole średniej. Wykłady telewizyjne, część III. Praca zbiorowa pod red. B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1975 s. 65-70.
  78. XXIV [Dwudzieste czwarte] Spotkanie Międzynarodowej Komisji do
    Studiowania i Ulepszania Nauczania Matematyki. Matematyka 1973
    nr 2 s. 125.
  79. Jak uczyć dowodzenia twierdzeń. Aut.: Nowecki Bogdan, --. Matematyka 1973 nr 2 s. 104-117.
  80. Funkcja dydaktyczna klasyfikacji ornamentów. Rocz. Nauk.-Dydak. WSP Kraków. Pr. z Dydak. Mat. 1974 z. 1 s. 175-190.
  81. Strategie rozwiązywania zadań matematycznych jako problem dydaktyki matematyki (Fragment. badań). Aut.: Ciosek Maria, Krygowska Zofia, --. Rocz. Nauk.-Dydak. WSP Kraków. Pr. z Dydak. Mat. 1974 z. 1 s. 5-41.
  82. Organigramy. Matematyka w nauczaniu dzieci. Ośw. i Wychow.. 1975 nr 4 wersja C s. 18-24. Toż.: wersja D s. 26-32.
  83. Gry w nauczaniu z arytmetyki. Aut.: --, Pieprzyk H. Ośw. i Wychow. 1975 nr 5 wersja C s. 17-23. Toż.: wersja D s. 28-34.
  84. Ułamki -- propozycja dydaktyczna dla klasy III. Ośw. i Wychow. 1975 nr 8 wersja C s. 17-24. Toż.: wersja D s. 25-32.
  85. Potęgi i drzewa: propozycja dydaktyczna dla klasy III. Ośw. i Wychow. 1975 nr 12 wersja C s. 17-20. Toż.: wersja D s. 25-28.
  86. ,,I" czy ,,lub". ,,Czyj pociąg dłuższy?" [scenariusze filmów] Ośw. i Wychow. 1975 nr 17 wersja C s. 20-21. Toż.: wersja D s. 28-29.
  87. Plany w skali i ... bez skali: propozycja dydaktyczna dla klasy IV. Ośw. i Wychow. 1975 nr 17 wersja C s. 25-30. Toż.: wersja D s. 33-38.
  88. Matematyka dla najmłodszych (oprac. Zofia Krygowska, Bogdan Nowecki, --). Ośw. i Wychow. 1975 nr 17 wersja C s. 17-18. Toż.: wersja D s. 25-26.
  89. Zadania kombinatoryczne w nauczaniu matematyki. Aut.: Fröss Urszula, --. Ośw. i Wychow. 1975 nr 18 wersja C s. 17-23. Toż.: wersja D s. 25-31.
  90. Pisemne algorytmy działań. Cz. 1. Ośw. i Wychow. 1975 nr 19 wersja C s. 17-23. Toż.: wersja D s. 25-31.
  91. Matematyka i jej zastosowanie. III Międzynarodowe Seminarium E. Galion 8-18 lipca 1972 r. Matematyka 1973 nr 2 s. 123-125.
  92. On a classroom incident. Ed. Stud. Math. 1976 vol. 7 s. 147-155.
  93. Ułamki w klasie IV. Aut: Siwek Helena, --. Ośw. i Wychow. 1976 nr 1 wersja C s. 17-31. Toż.: wersja D s. 25-39.
  94. Układ współrzędnych. Ośw. i Wychow. 1976 nr 2 s. wersja C s. 24-32. Toż.: wersja D s. 32-40.
  95. Jakbyś zareagował? Aut.: --, Legutko Maria, Legutko Marek. Ośw. i   Wychow. 1976 nr 6 wersja C s. 17-19. Toż.: wersja D s. 25-27.
  96. Aktywizacja dzieci w nauczaniu matematyki (głos w dyskusji) Ośw. i Wychow. 1976 nr 6 wersja C NURT s. 655-661.
  97. Własności iloczynu liczb. Ośw. i Wychow. 1976 nr 7 wersja C wkł. Nurt 28 s. 665-670
  98. Kombinatoryka, rachunek prawdopodobieństwa, statystyka -- nowa rewolucja w nauczaniu matematyki (sympozjum ICMI w Warszawie, 1975). Matematyka 1976 nr 2 s. 116-118.
  99. Zadania kombinatoryczne w nauczaniu matematyki. Aut.: Fröss Urszula, --. Ośw. i Wychow. 1976 nr 7 wersja C wkł. Nurt 28 s. 665-670
  100. Wprowadzenie do nauki o ułamkach. Ośw. i Wychow. 1976 nr 12 wersja C wkł. Nurt nr 33 s. 793-808.
  101. Od abaku do arytmometru. Aut.: --, Urbańska Aleksandra. Ośw. i Wychow. 1976 nr 12 wersja C s. 19-28.
  102. O nowej koncepcji podręcznika klasy IV. Ośw. i Wychow. 1976 nr 16 wersja C s. 17-18. Toż.: wersja D s. 25-26.
  103. Agnieszka, Dyzio i Tomek oszczędzają. Aut.: --, Ciosek M., Legutko M., Legutko M., Pieprzyk H. Ośw. i Wychow. 1976 nr 16 wersja C s. 18-24. Toż.: wersja D s. 26-32.
  104. ,,Bal liczb". [Scenariusz filmu]. Aut.: --, Mazur A., Zawała M. Ośw. i Wychow. 1976 nr 16 wersja C s. 26-27. Toż.: wersja D s. 34-35.
  105. ,,Nie ma, a przecież jest" [Scenariusz filmu]. Aut: --, Mazur A., Zawała M. Ośw. i Wychow. 1976 nr 16 wersja C. Toż.: wersja D s. 33-34.
  106. ,,Grześ nie dowierza". [Scenariusz filmu]. Ośw. i Wychow. 1976 nr 19 wersja C s. 29-30. Toż.: wersja D s. 37-38.
  107. Propedeutyka geometrii i zbiory na zajęciach przedszkolnych. Aut.: --, Biel Władysława, Siemieniec Teresa. Ośw. i Wychow. 1976 nr 21 wersja C s. 29-32. Toż.: wersja D s. 37-40.
  108. Dedukcyjna organizacja geometrii intuicyjnej. W: Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej (red. --). WSiP Warszawa 1977 s. 44-56.
  109. Konkret, intuicja i rozumowanie w nauczaniu geometrii w szkole średniej. W: Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej (red. --) WSiP Warszawa 1977 s. 57-86.
  110. Problemowe nauczanie geometrii. W: Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej (red. --). WSiP Warszawa 1977 s. 87-109.
  111. Długość i pole. W: Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej (red. --). WSiP Warszawa 1977 s. 259-271.
  112. Evaluation, diagnostique dans le recrequtemen des maitres. W: Evaluation et enseignement mathematique, comptes rendus de la 9e rencontre organisee par la CIEAEM (red. J. Le Roy), Laussanne 1977, s. 175-177.
  113. Czy to jest środek, dziadku? [modernizacja nauczania matematyki w Holandii], Wybór tekstu, tłum. i komentarz --. Ośw i Wychow. 1977 nr 3 wersja C s. 27-29. Toż.: wersja D s. 35-37.
  114. Trójkąt i kwadrat. Ośw. i Wychow. 1977 nr 3 wersja C s. 30. Toż.: wersja D s. 38.
  115. Zadania praktyczne. Aut.: Siwek Helena, --. Ośw. i Wychow. 1977 nr 7 wersja C. Toż.: wersja D s. 25-28; Cz. 2: nr 8 wersja D s. 25-30. Toż.: wersja C s. 17-22.
  116. Mnożenie i dzielenie ułamków. Aut.: --, Siwek Helena. Ośw. i Wychow. 1977 nr 9 wersja C wkł. Nurt 51 s. 1348-1370.
  117. Nauczyciel wobec nowych podręczników matematyki. Ośw. i Wychow. 1977 nr 10 wersja C s. 25-32. Toż.: wersja D s. 33-40.
  118. Aktywność geometryczna dziecka: ornamenty. Ośw. i Wychow. 1977 nr 10 wersja C wkł. Nurt s. 1401-1408. Toż.: nr 11 wersja D wkł. Nurt s. 1420-1426.
  119. Mówiące liczby. Aut.: Klakla Maciej, --. Ośw i Wychow. 1977 nr 14 wersja D s. 30. Toż.: wersja C s. 22.
  120. Przygoda w lesie. Ośw. i Wychow. 1977 nr 14 wersja C s. 21-22, wersja D s. 29-30.
  121. Dzielniki i wielokrotności. Aut.: --, Ciosek M., Legutko M. Ośw. i Wychow. 1977 nr 17 wersja C s. 27-32. Toż.: wersja D s. 35-40. Toż.: wersja C s. 21-22.
  122. Jubileusz Profesor Zofii Krygowskiej (oprac. --, Bogdan Nowecki, Stanisław Serafin) [oraz] Ważniejsze publikacje Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 21, 1979 z. 2 s. 169-192.
  123. Liczby całkowite w różnych ujęciach. Ośw. i Wychow. 1979 nr 7 wersja E s. 17-26.
  124. Matematyka w klasie IV. [Fragmenty podręcznika matematyki dla kl. IV i poradnika nauczyciela tej klasy]. Aut.: --, Ciosek Marianna, Legutko Marek. Ośw. i Wychow. 1979 wersja E nr 1 s. 18-31; nr 2 s. 17-31; nr 3 s. 17-30; nr 4 s. 17-32; nr 5 s. 17-25; nr 6 s. 17-27.
  125. The mathematical textbook -- a problem of mathematics education. Zentralbl. fur Did. der Math. 1983 vol. 4 s. 168-173.
  126. ,,Królowa nauk" nie dla wszystkich dostępna. Rozm. przepr. Krystyna Forowicz. Rzeczpospolita 1983 nr 221 s. 4.
  127. Dydaktyka matematyki jako nauka i jako przedmiot studiów. Biul. Inf. PTM 1984 z. 3 s. 17-22.
  128. Tendencje czy intencje? Kształcenie matematyczne w USA, zalecenia na ósmą dekadę XX wieku. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 4: 1985 s. 169-189.
  129. Dlaczego szkolne lekcje matematyki nie uczą matematyki? Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 6: 1986 s. 161-174.
  130. Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela t. 3 (red. Z. Semadeni) Warszawa WSiP 1986 s. 13-32
  131. Zadania tekstowe i nauczanie stosowania poęć matematycznych. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela (red. Z. Semadeni) t. 3 Warszawa WSiP 1986 s. 67-92
  132. Pojęcie iloczynu liczb. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela t. 3 (red. Z. Semadeni) Warszawa: WSiP 1986 s. 252-258.
  133. Własności mnożenia. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela t. 3 (red. Z. Semadeni) Warszawa WSiP 1986 s. 278-282.
  134. O lekcji matematyki. Matematyka 1986 nr l s. 3-10.
  135. Jak odróżnić matematykę rzetelną od nierzetelnej. Matematyka 1986 nr 2 s. 70-78.
  136. School mathematics in the 1990 (udział w przygotowaniu raportu z konferencji ICMI w Kuwejcie 1986). Cambridge Univ. Press 1986.
  137. Matematyka szkolna w latach 1990. (Międzynarodowa konferencja w Kuwejcie). Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 8: 1988 s. 234-242.
  138. A new course of geometry in the Pedagogical University in Cracow. W: 2nd Bratislava International Symposium on Mathematics Education 1990 Bratislava s. 162-163.
  139. Wprowadzenie do nauki o ułamkach. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela. t. 4 (red. Z. Semadeni). Warszawa 1988 s. 11-24.
  140. Mnożenie i dzielenie ułamków. Aut.: Siwek Helena, --. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela. T. 4 (red. Z. Semadeni). Warszawa 1988 s. 48-60.
  141. Ornamenty. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela t. 4 (red. Z. Semadeni). Warszawa 1988 s. 228-239.
  142. Skala i plan. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela. t. 4 (red. Z. Semadeni). Warszawa 1988 s. 246-253.
  143. Profesor Zofia Krygowska nie żyje. [Nekr]. Matematyka 1988 nr 6 s. 323-324.
  144. Nauczanie matematyki a nauczanie teorii matematycznej. Aut.: Legutko Marek, --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 11: 1989 s. 9-36.
  145. Report of gorup A CIEAEM 41 (Bruksela 1989). Aut. Grugnetti L., --. W: Role and conception of mathematics curricula, 1989: CIEAEM Bruxelles s. 484-485.
  146. Nauczanie matematyki w węgierskiej szkole podstawowej. Matematyka 1989 nr 3 s. 147-151.
  147. Pewna propozycja zróżnicowania nauczania i wymagań. Matematyka 1989 nr 4 s. 215-219.
  148. Opinie matematyków i dydaktyków o nauczaniu matematyki (wybrał i oprac. --). Mat. Społ. Naucz. 1990 nr 4 s. 12-16.
  149. Podręcznik do nauczania w nowym stylu. Aut.: Legutko Maria, --. Matematyka 1990 nr 4 s. 167-175.
  150. Program nauczania: kierunek studiów: matematyka, przedmiot: dydaktyka matematyki. Aut.: Rumak Tadeusz, --. Kiel. Stud. Mat. 1990 t. 6 s. 113-122.
  151. Z badań nad rozumieniem liczb i działań przez uczniów szkoły podstawowej. W: Środowiskowa Konferencja Matematyków: materiały z I Konferencji Oddziału Szczecińskiego PTM i Instytutu Matematyki U. Szczec. (pod red. S. Fudalego). Szczecin 1990 s. 23-35
  152. O niektórych błędach dydaktycznych i ich skutkach. Stud. Matem. WSP Ziel. Góra. Probl. Dydak. Mat. 1991 t. 5 s. 145-154.
  153. Why students disregard what is essential in mathematics? W: Le metier d'enseignant de mathematiques dans un monde qui change: compte rendu de la 42e rencontre intemational de CIEAEM (pod red. M. Ciosek) Kraków 1991 s. 424-427.
  154. Minimum programowe od kuchni. Nauczyciele i Matematyka 1992 nr l s. 5.
  155. Geometria z Cabri. Okrąg dziewięciu punktów.Naucz. i Mat. 1992 nr 2 s. 14-15.
  156. Szczypta sceptycyzmu. Naucz. i Mat. 1992 nr 2 s. 2
  157. Rachować czy kombinować? Naucz. i Mat. 1992 nr 2 s. 22
  158. CABRI i dowód. Naucz. i Mat. 1992 nr 4 s. 18.
  159. Hans Freudenthal nie żyje. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. 1992 t. 13 s. 7-8.
  160. Konkurs im. A. Z. Krygowskiej. Matematyka 1992 nr 2 s. 122-123.
  161. Jak ulepszyć system klasowo-lekcyjny? Matematyka 1992 nr 4 s. 222-231.
  162. Co to jest realistyczne nauczanie matematyki. Naucz. i Mat. 1993
    nr 5 s. 2-5.
  163. Co to jest rozwiązanie zadania? Naucz. i Mat. 1993 nr 5 s. 30.
  164. Czytając ,,Mathematics Teaching" [Omówienie numeru]. Matematyka 1993 nr 5 s. 275-281.
  165. Jak CABRI pomógł w rozwiązywaniu pewnego zadania olimpijskiego. Aut.: Pająk W., --. Naucz. i Mat. 1993 nr 5 s. 22-23.
  166. Matematyczne przygotowanie absolwentów kolegium. Dziec. i Eduk. 1993 z. 2 s. 43-46.
  167. Mathematics education research in Poland. Ed. Stud. Math. 1993 vol. 3. s. 235-238.
  168. O zadaniu olimpijskim raz jeszcze. Naucz. i Mat. 1993 nr 6 s. 24.
  169. W kolejce do kasy. Naucz. i Mat. 1993 nr 7 s. 8-9.
  170. Matematyka jak dobre wino. Naucz. i Mat. 1993 nr 7 s. 31.
  171. Niezwykłe mikroświaty geometryczne. Naucz. i Mat. 1993 nr 8 s. 21.
  172. Uczniowskie procedury algebraiczne. Naucz. i Mat. 1993 nr 8 s. 28
  173. O wartości bezwzględnej w klasie 1 liceum. Matematyka 1993 nr 3 s. 165-171.
  174. Jak rodziło się zadanie i jak je rozwiązywałem. Matematyka 1994 nr 1 s. 33-36
  175. ,,Cabri" i geometria elementarna. Matematyka 1994 nr 4 s. 212-219.
  176. Komputer w zmieniającej się szkole: relacja z dyskusji [m. in.] --. Komput. w Szk. 1994 nr 1 s. 109-126.
  177. Konkurs zadaniowy III Zjazdu Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Naucz. i Mat. 1994 nr 9 s. 30-31.
  178. Zadanie o równoległoboku. Naucz. i Mat. 1994 nr 9 s. 14.
  179. Czy kalkulatory graficzne pomagają i wtedy, gdy ich nie ma? Naucz. i Mat. 1994 nr 9 s. 24-25.
  180. Poczuj się nawigatorem. Naucz. i Mat. 1994 nr 10 s. 32.
  181. Pola na kolorowo. Naucz. i Mat. 1994 nr 10 s. 37-38.
  182. ,,Czy te funkcje nigdy się nie skończą?" Naucz. i Mat. 1994 nr 11 s. 9.
  183. Afera z małpami. Naucz. i Mat. 1994 nr 11 s. 7-8.
  184. Mile, węzły i stopy sześcienne. Naucz. i Mat. 1994 nr 11 s. 33.
  185. Wraca nowe. Aut.: Legutko Maria, --. Naucz. i Mat. 1994 nr 11 s. 40.
  186. Szeregi i kolumny. Naucz. i Mat. 1994 nr 12 s. 23.
  187. Twierdzenie Talesa ,,po Bożemu". Naucz. i Mat. 1994 nr 12 s. 5.
  188. Dokąd zmierza szkolne nauczanie matematyki? (O niektórych współ-
    czesnych poglądach na nauczanie matematyki). Matematyka 1995
    nr 3 s. 134-145.
  189. Matura we Francji Naucz. i Mat. 1995 nr 13 s. 20.
  190. O użyciu znaku równości. Matematyka 1995 nr l s. 61-62.
  191. Realisticke vyucovane matematice -- stara idea v nove podobe. W: Jak ucit matematice zaky ve veku 11-15 let (sprawozdanie z konferencji w Frydku-Mistku) 1995 s. 33-37.
  192. Zadanie na Dzień Zakochanych. Naucz. i Mat. 1995 nr 13 s. 7.
  193. Zdrowy rozsądek na cenzurowanym. Aut.: Ciosek Marianna, --. Naucz. i Mat. 1995 nr 15 s. 2-3.
  194. Quo vadis geometrya? Naucz. i Mat. 1995 nr 16 s. 5-6.
  195. Chińczyk co trzy sekundy. Naucz. i Mat. 1995 nr 16 s. 23.
  196. Experimental Discovery of the Cross Ratio. W: Geometry for the World, Texas Instruments Inc. 1996 s. 28-31.
  197. ,,Weź CABRI w swoje ręce" (omówienie czasop. ,,Cabriole" nr 8 z 1995), Naucz. i Mat. 1996 nr 17 s. 23-24.
  198. Geometryczne przekładanki. Aut.: --, Zarzycki P. Naucz. i Mat. 1996 nr 19 s. 32-33.
  199. Nauczanie matematyki w latach dziewięćdziesiątych: obawy, nadzieje i prognozy. Kiel. Stud. Mat. 1996 s. 9-30.
  200. Odkrywanie pojęcia dwustosunku. Matematyka 1996 nr 6 s. 338-341.
  201. Interakcje na lekcji matematyki (Sprawozdanie z konferencji). Aut.:
    Swoboda E., --, Urbańska E., Roczn. Pol. Tow. Mat. seria 5. Dydakt. Mat. 1997 t. 19 s. 129-147.
  202. Interakcje na lekcji matematyki. Aut.: --, Swoboda E., Urbańska E., Naucz. i Mat. 1997 nr 24 s. 20-23.
  203. CERME 1 -- Europejskie Towarzystwo do Badań nad Nauczaniem Matematyki i jego pierwsza konferencja międzynarodowa. Roczn. Pol. Tow. Mat. Seria 5 Dydakt. Mat. 1998 t. 20 s. 119-121.
  204. Puzzles geometriques, Bulletin L'APMEP 1998 vol. 417 s. 475.
  205. Geometry education in Poland. Aut.: Tocki J., --. W: Perspectives on the Teaching of Geometry for the 21 st Century, ICMI, 1998 vol. 5 s. 252-254.
  206. Co wiemy a czego nie wiemy. W: Interakcja teorii i praktyki w nauczaniu matematyki (sprawozdanie z konferencji), (red. J. Tocki) Wyd. WSP Rzeszów 1997 s. 9-16.
  207. Mathematics as a cultural project. Aut. Azarello F., Dorier J-L, Hefendehl-Hemeker L., --. W: European Research in Mathematics Education (red. Inge Schwank), 1999 Forschunginstitut fuer Mathematikdidaktik, Osnabrueck s. 73-80.
  208. Integryzm jak wszystko ma dwa końce. Matematyka 2000 nr 2 s. 78-79.
  209. Wakacyjne dylematy. Matematyka 1998 nr 2 s. 87-90.
  210. Matematyk i filozof w roli nauczyciela. Naucz. i Mat. 2000 nr 35 s. 7-8.
  211. Zobaczyć punkt w nieskończoności.Matematyka 2000 nr 4 s. 195-200.
  212. Bemerkungen zum Bruchrechenunterricht in Polen und der Tschechischen Republik. Aut.: Ciosek M., Ticha M., --. Der Mathematikunterrich 2000 Heft 2 s. 59-66.
  213. Matematyka naprawdę dla Ciebie. Naucz. i Mat. 2001 nr 38 s. 32.
  214. Teaching geometry through open problems. W: International Seminar on ``Reasoning, explanation and proof in school mathematics", Qualifications and Curriculum Authority", Cambridge 2001.
  215. Recenzje

  216. Brzeziński Juliusz, Bryński Maciej: O rozwiązywaniu zadań z geometrii. Warszawa 1968. Rec.: --, Semadeni Zbigniew. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 13: 1971 s. 138-143.
  217. Semadeni Zbigniew: Matematyka współczesna w nauczaniu dzieci. Warszawa 1973. Rec.: --. Matematyka 1974 nr 3 s. 188-191.
  218. Puchalska-Ryger Ewa: Ćwiczenia z matematyki dla klasy I szkoły podstawowej. Warszawa 1974. Rec.: --, Nowa Szk. 1975 nr 3 s. 37.
  219. Howson Geoffrey, Keitel Christine, Klipatrick Jeremy: Curriculum development in mathematics. Cambridge 1981. Rec.: --, Rocz. Pol. Tow. Mat. 1985 Ser. 5: Dydak. Mat. t. 4 s. 239-246.
  220. Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki (red. I. Gucewicz-Sawicka) Warszawa 1982. Rec.: --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 27: 1986 z. 1, s. 181-185.
  221. (red.) Howson Geoffrey : Challenges and responses in mathematics. Cambridge Univ. Press 1987. Rec: --, Zentralblatt fur Didaktik der Mathematik 1990.
  222. Tłumaczenia

    książki

  223. Lang Serge: Młodzi i matematyka: rozmowy profesora z uczniami. Przekł. [z fr.] --. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 1995. 156 s.
  224. artykuły

  225. Papy F.: Pierwsze lekcje analizy matematycznej. Tł. z fr. --. W: Liczby. Funkcje. Granice. WN WSP Kraków 1972 s. 163-178.
  226. Problemy logicznego nauczania myślenia w nauczaniu matematyki: sprawozdanie z pracy grup problemowych na XXIII Spotkaniu Międzynarodowej Komisji dla Studiowania i Ulepszania Nauczania Matematyki. Tł. z fr. --. Matematyka 1972 nr 5 s. 308-314.
  227. Galuin C.: Tendencje w metodach i środkach stosowanych w nauczaniu matematyki. Fragm. książki. Tł. z ang. --. Matematyka 1974 nr 3 s. 158-168; nr 4 s. 227-234; nr 5 s. 293-303.
  228. Nauczanie początkowe matematyki na świecie. Tł. z ang. --. Nauczanie dyscyplin podstawowych, rozdział III, wyd. UNESCO. Ośw. i Wychow. 1975 nr 4 wersja C s. 25-31; Toż.: wersja D s. 33-39.
  229. Nowy program nauczania matematyki w Węgierskiej Republice Ludowej. Ośw. i Wychow. Tł. z ang. --. Program nauczania matematyki dla klas I-IV 1975 nr 10 wersja C s. 27-32. Toż.: wersja D s. 35-40.
  230. Hans Freudenthal: Gdy obserwuję dzieci. Tł. z ang. --. Matematyka 1976 nr 2 s. 118-123. Toż.: Ośw. i Wychow. 1976 nr 6 wersja C s. 24-27; Toż.: wersja D s. 32-35.
  231. Brousseau G., Briand J.: O nauczaniu probabilistyki na poziomie elementarnym. Tł. z fr. Ryszkiewicz M., --, Matematyka 1977 nr 2 s. 90-98
  232. Varga Tamas: Nauczyciel i matematyka. Tł. z ang. --. Ośw. i Wychow. 1977 nr 4 wersja C s. 21-24. Toż.: wersja D s. 29-32.
  233. Colmez Francois: Nauczanie matematyki na poziomie początkowym
    i przedszkolnym w świecie -- stan obecny i tendencje. Tł. z fr. Klakla Maciej, --. Ośw. i Wychow. 1977 nr 5 wersja C s. 28-31. Toż.: wersja D s. 36-39; [cz. 2]: 1977 nr 6 wersja C s. 24-29. Toż.: wersja D s. 32-37; [cz. 3]: 1977 nr 7 wersja C s. 23-27. Toż.: wersja D s. 31-35; [cz. 4]: 1977 nr 8 wersja C s. 23-27. Toż.: wersja D s. 31-35.
  234. Hilton Peter: Fałszywe dychotomie w aktualnych poglądach na nauczanie matematyki i nauk przyrodniczych. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. l: 1981 s. 139-162.
  235. Howson A. G., Keitel C., Kilpatrick J.: Rozwój programów nauczania matematyki (fragment). Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 4: 1985 s. 239-246.
  236. Journal for Research in Mathematics Education (JRME) (tł. z ang. i opr. am. czasop. 1982 nr 13 --.) Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 5: 1985 s. 203-214.
  237. Kilpatrick Jeremy: Badania nad myśleniem matematycznym i uczeniem się matematyki w Stanach Zjednoczonych. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 5: 1985 s. 27-48.
  238. Adda J.: Podejście ilościowe i jakościowe w dydaktyce matematyki. Tł. z fr. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5 Dydak. Mat. t. 7: 1987 s. 11-15.
  239. Freudenthal H.: Co znaczą struktury naukowe i struktura nauki w rozwoju poznawczym i w myśleniu. Tł z fr. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 7: 1987 s. 27-42.
  240. Hartig K.: O dowodach i dowodzeniu w nauczaniu matematyki. Kilka tez i przykładów. Tł z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 7: 1987 s. 77-94.
  241. Varga T.: Nauczanie matematyki na Węgrzech -- dzisiaj. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 7: 1987 s. 143-152.
  242. Weinzweig A. J.: Mikrokomputery w klasie. Tł. z ang. Wala K., --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 7: 1987 s. 159-191.
  243. Weinzweig A. J.: Mikrokomputery w klasie. Tł. K. Wala, --. Matematyka 1986 nr 3 s. 147-156; Cz. 2: Komputery w szkole. Matematyka nr 4 s. 247-257.
  244. Byers Victor, Ertwanger Stanley: Pamięć w rozumieniu matematyki. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 10: 1989 s. 7-34.
  245. Pellerey Michele: Wprowadzenie do tematu: Rola błędu w uczeniu się matematyki. Tł. z fr. i ang. M. Klakla, H. Pieprzyk, --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 10: 1989 s. 133-140.
  246. Rouche N.: Problemy dotyczące błędów. Tł. z fr. Maciej Klakla, --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 10: 1989 s. 133-163.
  247. Belanger Maurice.: Błędy w rachunku arytmetycznym: badania i poglądy amerykańskie na przestrzeni stulecia. Tł. z ang. Ciosek M. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 12: 1990 s. 55-77.
  248. Bell Alan.: Systematyczne użycie konfliktu poznawczego w nauczaniu -- trzy eksperymenty. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 13: 1992 s. 9-55
  249. Pięćdziesięciolecie La Genese du Nombre chez l'Enfant Jeana Piageta i Aliny Szemińskiej. Tł. z fr. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 14: 1992 s. 146-148.
  250. Wan Kang, Kilpatrick J.: Dydaktyczna transpozycja wiedzy. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 14: 1992 s. 149-151.
  251. Wittmann E.: Dydaktyka matematyki jako ,,design science". Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 15: 1993 s. 103-116.
  252. Malara N. A., Zadania Nicoliny A. Malary. Tł. z ang. --. Naucz. i Mat. 1993 nr 6 s. 30-31.
  253. Fletcher T., Bierz lub zostaw. Tł. z ang. --. Naucz. i Mat. 1994 nr 11 s. 18-21.
  254. ICMI, Perspektywy nauczania geometrii w XXI wieku Tł. z ang. --. Naucz. i Mat. 1995 nr 14 s. 2-3.
  255. Movshovitz-Hadar N., Gerson Rosen.: Suma kątów w trójkącie. Tł. z ang. --. Naucz. i Mat. 1995 nr 14 s. 8-10.
  256. Unowocześnić nauczanie matematyki. Wybór i tł. z fr. --. Dodatek nr 1 do Biuletynu APMEP nr 345, Naucz. i Mat. 1996 nr 18 s. 2-4.
  257. Bessot A.: Ramy teoretyczne dydaktyki matematyki we Francji. Tł. z fr. Klakla M., Sierpińska A., --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 18: 1996 s. 31-56.
  258. Jo Boaler: Rola kontekstów na lekcji matematyki: czy ,,urealniają" one matematykę? Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 18: 1996 s. 57-70.
  259. Dumont M.: Parabole edukacyjne Marcela Dumonta. Tł. z franc. --. Biuletyn AMPEP nr 332, 1982 r. Naucz. i Mat. 1998 nr 26 s. 27.
  260. Stehlikova N.: Metody badawcze stosowane przez uczestników praskiego seminarium z dydaktyki matematyki. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 21: 1999 s. 85-95.
  261. Howe R.: Znajomość i nauczanie matematyki elementarnej. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 21: 1999 s. 97-109.
  262. Dwunaste Studium ICMI: Perspektywy nauczania i uczenia się algebry. Wprowadzenie do dyskusji. Biuletyn ICMI nr 48. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 22: 2000 s. 199-207.
  263. 50 lat CIEAEM: Gdzie jesteśmy i dokąd zdążamy -- Manifest na Rok Matematyki 2000. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 22: 2000 s. 208-223.

Opracowała Maria Legutko

Przy pomocy translatora LaTeX2HTML v. 99.2beta8 (1.46) opracował Władysław Wilk